CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

♥ ♥ OWNER BLOG ♥ ♥

ღ syiera eyraa for short (: ღ
SINGLE (: ღ
A crazy person (: ღ
ღ iloveyou E.E (:
22 feb 1994 mybirthday (: ღ
ღ Thankyou for reading :) ღ
ℴνℯ , bubblewhite .♥
♥ BLOG BUBBLEWHITE SIMPLE JEA . TAK CANTIK MACAM BLOG KORANGG ^^ JGN LUPA COMEN (:♥

Friday, September 16, 2011

RENUNGAN KITA BERSAMA (:

ceritaa yang korang akan baca niee , tak de niat apa -2 pun ukeaa . .
cuma kita perlu renung kan bersamaa .
tak berrmaksud aku niee nak tunjuk baikk .
sekurrang -2 nya , aku nak beubah .
/
/
/
/
/
/
/
V

RANGSANGAN SEKS !

    ANNE Moir dan David Jessel dalam buku Brain Sex : the real difference between man and woman menyatakan secara dasarnya kaum wanita tidak terangsang apabila melihat gambar-2 errotik .
    Malah wanita langsung tidak terangsang semasa melihat anu lelaki . Lelaki pula sebaliknya dan hanya melalui gambar-2 lucah itu mereka mampu bekhayal melakukan fantasi seks .
   "Bagi kaum lelaki , objek seks adalah porrnografi yang menggiurkan , mereka hanya mementingkan tubuh . kaum wanita pula lebih kepada kemesraan dalam hubungan ! "
   helen fisher dalam bukunya the first sex pula menyatakan pada tahun 1920-an , satu kajian dilakukan melibatkan ratusan lelaki dan wanita di amerika .
   kajian itu mendapati sebanyak 65 % lelaki mengatakan mereka pernah mengintai bilik tidur wanita melalui tingkap bebanding wanita hanya 20% melakukan perkara yang sama .
   responden yang ditemui menyimpulkan , sebenarnya kaum lelaki terangsang melalui penglihatan (visual stimuli) . untuk merangsang diri , mereka melihat tubuh badan wanita atau menggunakan bahan-2 eronik secaara lebih kerrap bebanding kaum wanita .
   rangsangan kaum wanita pula datang dari perkataan-2 tema yang rromantik . fantasi seks wanita pula berrkaitan dengan komitmen dan kasih sayang dalam hubungan !

   apakah kaitan kisah berrtudung kepala diatas tadi dengan rrangsangan seks lelaki ? :S

firman ALLAH s.w.t yang bermaksud :
 "wahai Nabi , surruhlah isterrimu dan anak perrempuanmu serrta wanita yang berriman , supaya melabuhkan jilbab merreka bagi menutup selurruh tubuh mereka ( semasa merreka keluar ) . cara yang demikian lebih mudah untuk mereka dikenali ( sebagai wanita yang baik ) , maka dengan itu mereka tidak diganggu . ( ingatlah ) Allah adalah maha Pengampun lagi Maha Penyayang . " (surah al - ahzab : ayat 59 )

jawapannya ialah : sekirranya kaum wanita berrtudung mengikut syarriat islam , kebaikkannya bukan sekadar menjurrus kepada kesihatan dirinya sendiri tetapi terrmasuk soal psikologi , keselamatan dan nyawa. 
   jika betudung , kaum hawa bukan sahaja mampu mengjidarri kerosakkan pada fosforrus otak malah menyelamatkan diri merreka darripada menjadi mangsa rrogol serta mengawal lelaki berrfantasi untuk melakukan jenayah seks .
\












kepada yang wanita yang berrtudungg niat kerana ALLAH tu ,
saia rrespet sama andaa .
terruskann .
mudah -2 an kite sama-2 menjadi kekasih ALLAH .
insyaallah , aminnn(:
itu semua untuk kebaikan kite bersama .
tak akan ada lelaki yang mahukan isterinya tiada dara .
selalulah berfikir 
*APA YANG AKAN KITA LAKUKAN HARI INI JIKA BESOK SUDA KIAMAT ?

orriginal from : bubllewhite .
thankss becos rreadinnggg ^^
may ALLAH bless you



♥ ♥ HEY SI COMEL , TERIMAKASIH SBB LUANGKAN MASA UTK MEMBACA BLOG NIE , LIKE KALAU SUKA ♥ ♥

0 comments:

Post a Comment